Cookie Præferencer

Denne hjemmeside bruger cookies for at sikre, at du får den bedste oplevelse på vores hjemmeside.

Læs mere

Log ind

_

Nulstil kodeord
00 d 00 t 00 min 00 sek

Tak for din tilmelding! Du hører fra os snart.

DOJO Challenge Oktober 2018: MIKKELLER

SKAB MIKKELLERS NYE DIGITALE UNIVERS

Har du hvad der skal til?

Challenge

Kan du/i skabe Mikkellers nye digitale univers? Siden etableringen i 2006 har Mikkeller skabt mange spændende produkter og mad koncepter. Virksomheden står overfor nye spændende udfordringer. Mikkeller vil skabe en app som omfavner fire fokusområder: loyalitet, menuer/lokationer, underholdning og præsentation af produktinformationer. Formålet med applikationen er, at skabe større loyalitet og sammenhæng mellem Mikkeller og deres kunder. Challengen besvares med en konkret prototype, samt en beskrivelse af denne på én A4-side. Du kan læse mere om challengen her: “Udvidet beskrivelse”.

Du kan være med til at skabe sammenhængskraften mellem Mikkellers aktiviteter, og øge loyaliteten på tværs af alle kanaler, uanset hvilke digitale kompetencer du besidder. Vi glæder os til at se dine kreative ideer!

Tilmeldte talenter

59

Tilmelding slutter om

00
Dage
00
Timer
00
Min.
00
Sek.

23-02/2018

Virksomhedsbeskrivelse

Mikkeller opstod da den tidligere fysik- og matematiklærer, Mikkel Borg Bjergsø i 2006 bryggede den første Mikkeller øl. Allerede dengang var det klart, at Mikkeller brandet skulle være mere end bare traditionel øl. Sidenhen er Mikkeller vokset til at blive et internationalt gourmetbrand med et hav af produkter, der hver dag bliver eksporteret til mere end 40 lande. Fælles for alle produkter er deres nøje valg af råvarer og insisteren på kvalitet.

Kriterier

Dit/jeres forslag skal leve op til disse kriterier:
Du skal aflevere en A4-side, hvor du beskriver din idé, og hvad dine tanker bag prototypen har været. Du er helt fri ift. hvad du skriver, samt hvordan du udarbejder din prototype. Prototypen kan være en skitse på bagsiden af en serviet, designet app, eller en gennemført videoproduktion.

Tilmelding slutter om

00
Dage
00
Timer
00
Min.
00
Sek.

23-02/2018

Udvidet beskrivelse

Mikkeller ønsker en app, hvor hele deres univers er samlet på ét sted. Målet med applikationen er at skabe større loyalitet blandt deres gæster, samt at skabe en sammenhængskraft mellem deres gastronomiske placeringer rundt om i verden: Du kan selv vælge at dykke ned i forskellige metoder og løsningsforslag. Man kan f.eks. udvikle appens UX-flow i wireframes, eller lave et spilkoncept til underholdningsdelen. Mulighederne er mange, og alle idéer er vigtige for at skabe rammerne for den sejeste applikation. Når den fulde opgavebeskrivelse bliver offentliggjort, har du mulighed for at downloade materiale som bl.a. Mikkeller Factsheet, indsendelsesguidelines, logoer, illustrationer m.m, der kan hjælpe dig med at skabe det fedeste løsningsforslag.

Vi glæder os til at se din indsendelse!

Applikationens fokusomrader

Formålet med applikationen er at skabe højere loyalitet samt styrke sammenhængskraften mellem Mikkellers barer og restauranter. Applikationen har 4 forskellige fokusområder. Din løsning er fri, og disse punkter er udelukkende til inspiration. Din idé og prototype kan tage afsæt i et eller flere fokusområder.

Loyalitet

Loyalitet kan skabes på mange måder. Spil, online frynsegoder og interaktive øvelser har vist sig at være effektivt, når man skal skabe større loyalitet via apps. Har du en god idé til hvordan man skaber loyalitet, på Mikkellers fremtidige app?

Menuer og lokationer

Mikkellers menuer udvikler sig konstant på alle deres placeringer. Hvordan kan man bedst muligt sikre sig en dynamisk menu, uden at miste sammenhæng og sjæl i oplevelsen?

Underholdning

Humor og underholdning er en vigtig del af Mikkellers DNA. Har du en god idé til hvordan man ville kunne tilføje et underholdningselement i appen, der binder oplevelserne sammen?

Produktinformation

Det luksuriøse og det nytænkende er hvad der adskiller Mikkeller fra deres konkurrenter. Kan du skabe et sted hvor det er muligt at se alt information om Mikkellers produkter?

PRAEMIER OG FEEDBACK

Feedback er en essentiel del af Dojo. Derfor giver vi feedback til de 120 første tilmeldte. Så snart vi har gennemgået alt det indsendte materiale, vil du modtage feedback på opgaven, udarbejdet af Kvalifik Studio

1. pladsen

  • Du vinder et helt års forbrug af luksusprodukter fra Mikkeller, 384 varer.
  • Samt en middag for 5 personer, på Warpigs’ private og eksklusive ”Generals Room”.
  • Sidst men ikke mindst, vinder du 6 gavekort til den japanske ramen-restaurant, Ramen To Bíiru.

2. pladsen

  • 2. pladsen vinder den unikke og sjældne mulighed for at brygge sin helt egen øl på Warpigs inkl. 10 stk “Crowler”. PS. Øllen vil også blive solgt på Warpigs.
  • Derudover vinder du også en julefrokost på Øl & Brød for dig og 3 venner.
  • Til sidst vinder du Bar hopping på Mikkellers fede gastronomiske barer i København.

3. pladsen

  • Du vinder luksuriøse drikkevarer, som passer perfekt til din næste store begivenhed med vennerne.
  • Derudover 6 gavekort til en luksuriøs forplejning på Mikkellers gastronomiske restaurant Hyggestund m. Waffle breakfast, juice og kaffe.

ROADMAP OG PROCESS

Her er oversigten over forløbet for Mikkeller Challenge. Fristen for deltagelse med feedback er d. 27 oktober, samme dag som Dojo afholder lancerings-event på Mikkeller Baghaven - hvor alle deltagere er velkomne. Hvis du mangler sparring på din prototype, kan du deltage i vores Challenge workshop d. 1 November (nærmere info følger). Efter udviklingsperioden skal du aflevere din prototype d. 11 november.
D. 17 november afholdes afslutningsevent, hvor vinderne offentliggøres.

Din IDE KAN BLIVE MIKKELLERS NAESTE SUCCESS

Feedback

Du modtager feedback så snart opgaverne er evalueret. Dojo stræber efter at give brugbar og konstruktiv feedback, så du ved hvad du skal fokusere på i fremtiden.

Vi glæder os til at modtage dit forslag!

Wildcard

Er feedback-pladserne taget? Indsend dit forslag alligevel. Som wildcarddeltager får du ikke feedback medmindre du er i top 3, men sikrer dig alle læringsprivilegier, som følger med ved udførslen af forslaget til Mikkeller.

Hvad er Dojo Challenges?

Dojo Challenges er kort sagt en digitaliseret case competition, med et lige så stort fokus på den praktiske udfordring, som selve idéens innovative værdi. Talenter fra hele Danmark udarbejder og indsender kreative prototyper, hvorefter de belønnes med præmier og feedback.

HAR DU, HVAD DER SKAL TIL?

MIKKELLER CHALLENGE

DOJO OG MIKKELLER

Med mere end 1400 forskellige varianter af luksusprodukter og over 40 restauranter, samt verdens største løbeklub, er Mikkeller et af Danmarks sejeste brands. Mikkeller er ikke bare et bryggeri, en restaurantkæde eller snackleverandør, men et gastronomisk brand med kvalitet og stil som førsteprioritet. Brandet er kendt for at overskride normerne, ved at gøre ting på en anderledes og innovativ måde, og er derfor omdrejningspunktet for Dojos første digitale udfordring. Velkommen til Dojos første Challenge!